etyka
rozkład materiału
Tomasz Kalbarczyk
rok szkolny 2010/2011
numer programu nauczania DKO/BR – 4015 – 1/92
1 godz. tygodniowo
Klasa II LO
Zagadnienie / hasło
programowe programowa) |
Temat lekcji/
nazwa działu |
Numer lekcji /
Liczba godzin |
Kryteria oceniania (uczeń potrafi...) |
Poziom wymagań | Formy oceniania z wagami |
Moralne aspekty pracy i różnych dziedzin życia Publicznego. Umiejętności życia z innymi i dla innych. | Jednostka czy wspólnota? | 1 |
|
P
P, P+ |
a |
Ogólnofilozoficzne założenia etyki. Kwestie metaetyczne. Moralne aspekty pracy i różnych dziedzin życia Publicznego. Umiejętności życia z innymi i dla innych. | Co to jest indywidualizm? | 2 |
|
p p, P+ |
a |
Umiejętności życia z innymi i dla innych. Etyczna analiza aktywności ludzkiej. | O rywalizacji
H. Diduszko, R. Piłat, Myśli na podium. Filozoficzne dociekania z dziećmi i młodzieżą |
3 |
|
p p+ |
a |
Umiejętności życia z innymi i dla innych. | Uczestnictwo i dialog. Postawa zaangażowania w życie społeczne | 4 |
|
p, P p, p+ p+ |
a |
Ogólnofilozoficzne założenia etyki. Kwestie metaetyczne. | Ucieczka od wolności | 5 |
|
p p+ |
a |
Ogólnofilozoficzne założenia etyki. Kwestie metaetyczne. | Wolność i jej ograniczenia
Berlin, Fromm, Dworkin J. Żakowski, Cztery fronty wolności [w:] Niezbędnik inteligenta, dodatek do Polityka, 16 grudnia 2006 |
6 |
|
p p+ |
a |
Etyczny wymiar życia szkolnego. Umiejętności życia z innymi i dla innych.
Wartości szczególnie cenione w życiu szkolnym |
Ile wolności powinien mieć szesnastolatek?
A. Niezgoda Ciuch szkolny – nie dowolny, Polityka, 8 kwietnia 2006. Karta praw i wolności młodzieży, projekt Towarzystwa Humanistycznego |
7 |
|
p, p+ | a |
Wypracowanie | 8 | w - ok | |||
Ogólnofilozoficzne założenia etyki. Kwestie metaetyczne. | Co to jest sprawiedliwość? | 9 |
|
p, p+ | a |
Ogólnofilozoficzne założenia etyki. Kwestie metaetyczne. | Wolność i równość, czy muszą się wykluczać? | 10 |
|
p p+ |
a |
Człowiek jako osoba i jego działanie. Etyczna analiza aktywności ludzkiej. | Równość, czy wolność? Dyskusja o systemie podatkowym
K. Dunin, Poza rynkiem i konserwą, Gazeta Wyborcza 24.02.2007. W. Gadomski, Rynek jest ciepły |
11 |
|
p p, p+ |
a |
Konflikt wartości. Wartości wybierane i realizowane. | Równość, czy wolność
lub Problemy etyczne codzienności - prezentacje projektów uczniowskich |
12 -14 |
|
p, p+ | p - 2 |
Moralne aspekty pracy i różnych dziedzin życia publicznego. Umiejętności życia z innymi i dla innych. | Jak walczyć z nędzą?
P. Singer, Miliarderzy podzielcie się!, Gazeta Wyborcza 30 grudnia 2006 P. Singer, Etyka praktyczna |
15 |
|
p p, p+ |
a |
Moralne aspekty pracy i różnych dziedzin życia publicznego | Dobrobyt- cel dla wszystkich, czy tylko dla niektórych | 16 |
|
p, p+ | a |
Ogólnofilozoficzne założenia etyki. Kwestie metaetyczne.
Moralne aspekty pracy i różnych dziedzin życia publicznego. |
Co to jest praworządność? | 17 |
|
P p+ |
a |
Ogólnofilozoficzne założenia etyki. Kwestie metaetyczne.
Moralne aspekty pracy i różnych dziedzin życia publicznego. Umiejętności życia z innymi i dla innych. |
Co to jest nieposłuszeństwo obywatelskie? | 18 |
|
p p, p+ |
a |
Moralne aspekty pracy i różnych dziedzin życia publicznego | Co to znaczy być patriotą? Co to znaczy być obywatelem? | 19 |
|
p p |
a |
Wypracowanie | 20 | w-2 | |||
Umiejętności życia z innymi i dla innych. | Gender i płeć
Kulturowa tożsamość płci – podręcznik dla trenerów AI |
21 |
|
p
p p+ |
a |
Etyka a pozostałe dyscypliny filozoficzne i nauki szczegółowe. Moralne aspekty pracy i różnych dziedzin życia publicznego. | Medycyna i etyka. Czy należy zakazać badań nad klonowaniem? | 22 -23 |
|
p p, p+ p+ |
a |
Moralny wymiar stosunku człowieka do świata przyrody. | Czy mamy obowiązki wobec środowiska naturalnego? | 24 |
|
p, p+ | a |
Moralny wymiar stosunku człowieka do świata przyrody. | Jakie mamy obowiązki wobec przyszłych pokoleń | 25 |
|
p p, p+ |
a |
Moralny wymiar stosunku człowieka do świata przyrody. | Szlachetnie zapanować nad przyrodą | 26 |
|
p, p+ | a |
Moralny wymiar stosunku człowieka do świata przyrody. | Szlachetnie zapanować nad przyrodą lub
Problemy etyczne codzienności - prezentacje projektów uczniowskich |
27 - 30 |
|
p, p+ | p-2 |
Moralny wymiar stosunku człowieka do świata przyrody. | Czy zwierzęta mają prawa? | 31 |
|
p, p+ | a |
Moralny wymiar stosunku człowieka do świata przyrody. | Dolina, czy obwodnica? | 32 |
|
p, p+ | a |
POBIERZ PLIK W FORMACIE .DOC