etyka
rozkład materiału
Tomasz Kalbarczyk
rok szkolny 2010/2011
numer programu nauczania DKW – 4014-63/00
1 godz. tygodniowo
Klasa III gimnazjum 
 
| Zagadnienie / hasło programowe  programowa) | Temat lekcji/ nazwa działu | Numer lekcji / Liczba godzin | Kryteria oceniania (uczeń potrafi...) | Poziom wymagań | Formy oceniania z wagami | 
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania. Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Czy mamy obowiązki wobec środowiska naturalnego? | 1 | 
 | p, p+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Myślistwo – szlachetny sport, czy zabijanie bez potrzeby? | 2 -3 | zabrać głos w dyskusji na temat relacji człowieka i dzikiej przyrody | p, p+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Czy zwierzęta mają prawa? | 4 -5 | 
 | p, p+ | a | 
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania. Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Dolina, czy obwodnica? | 6 | 
 | p, p+ | a | 
| Wypracowanie | 7 | w-ok | |||
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania. Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Szlachetnie zapanować nad przyrodą lub Etyka praktyczna – prezentacje projektów uczniowskich | 8 - 9 | 
 | p, p+ | p-2 | 
| Człowiek jako osoba, godność człowieka. | Film „W stronę morza” | 10 - 11 | |||
| Człowiek jako osoba, godność człowieka. | Eutanazja – zabijanie czy godna śmierć? | 12 | - posługiwać się pojęciem eutanazji - zabrać głos w dyskusji na temat dopuszczalności eutanazji | p p, p+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Czy polityka może być moralna? | 13 | 
 | p p | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Co to jest demagogia? | 14 | 
 | p p, p+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania. | Demokracja i wartości. M. Król, O kłamstwie w demokracji. | 15 | 
 | p p, p+ | a | 
| Wypracowanie | 16 | w-2 | |||
| Film M. Łozińskiego „Jak to się robi?” | 17 -18 | ||||
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Czy można usprawiedliwić w polityce zasadę „ cel uświęca środki?” | 19 | 
 | p, p+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Kara śmierci na ławie oskarżonych? | 20 | 
 | p p, p+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Demokracja i wartości lub Problemy etyczne codzienności - prezentacja projektów uczniowskich | 21 -22 | 
 | p, p+ | P - OK | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania.a | Czy karać należy zawsze, kiedy zostało złamane prawo? | 23 | 
 | p p, p+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Polityka i wartości. Między liberalizmem a konserwatyzmem | 24 | 
 | p p, p+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Czy istnieje etyka biznesu? | 25 | 
 | p, p+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Co to jest „fare trade?” | 26 | 
 | p P+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Jak daleko można się posunąć w walce z terroryzmem? Dawid Warszawski, Ile wolno w walce z terroryzmem, „Gazeta Wyborcza”, 2006-01-28 | 27 | 
 | p p, p+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Czy wojna może być sprawiedliwa? 
 | 28 | 
 | p, p+ | a | 
| Film „Ratujmy Tybet.” | 29 | ||||
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Rozmowy o Tybecie Film i ksiażka Ratujmy Tybet fundacji Inna Przestrzeń | 30 | 
 | p p, p+ | a | 
POBIERZ PLIK W FORMACIE .DOC

