etyka
rozkład materiału
Tomasz Kalbarczyk
rok szkolny 2010/2011
numer programu nauczania DKW – 4014-63/00
1 godz. tygodniowo
Klasa II Gimnazjum
Zagadnienie / hasło
programowe programowa) |
Temat lekcji/
nazwa działu |
Numer lekcji /
Liczba godzin |
Kryteria oceniania (uczeń potrafi...) |
Poziom wymagań | Formy oceniania z wagami |
Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Wolność i jej ograniczenia | 1 |
|
p-d |
a |
Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | „Ciuch szkolny – nie dowolny” - ile wolności powinien mieć gimnazjalista? | 2 - 3 |
|
p-d | a |
Wyjaśnianie prawdziwego znaczenia własnych zachowań oraz ich przyczyn
i konsekwencji. |
„Jak przytulić kozła?” | 8 |
|
k p-d |
a |
Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Wolność i równość, czy muszą się wykluczać? | 9 |
|
k/p p-d |
a |
Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Czy państwo powinno pomagać biednym? | 10 |
|
k/p p-d |
a |
Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Równe prawa, równe szanse | 11 |
|
k p-d |
a |
Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Problemy etyczne codzienności - prezentacje projektów uczniowskich | 12 |
|
k-d | p-2 |
;Wyjaśnianie prawdziwego znaczenia własnych zachowań oraz ich przyczyn
i konsekwencji. |
Narkotyki – koniec wolności. | 13 | - wyjaśnić najważniejsze przyczyny i elementy mechanizmu uzależnienia
|
K P-D |
a |
Uczestnictwo w grupie, porozumiewanie się z innymi. Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | O rywalizacji | 14 |
|
K P-d |
a |
Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Jak walczyć z nędzą?
P. Singer, Miliarderzy podzielcie się!, „Gazeta Wyborcza”, 30 grudnia 2006 |
15 -16 |
|
k/p p-d |
a |
Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Co to jest praworządność? | 17 |
|
k p-d |
a |
Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Cienie i blaski demokracji | 18 |
|
k/p p-d |
a |
Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Demokracja i wartości – prezentacje projektów uczniowskich | 19 |
|
k-d | a |
Uczestnictwo w grupie, porozumiewanie się z innymi. Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Jaka jest rola zaufania w stosunkach międzyludzkich? | 20 |
|
p-d | a |
Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania. | „Etyka zawodowa” ucznia | 21 |
|
k p p-d |
a |
Uczestnictwo w grupie, porozumiewanie się z innymi. Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Co to znaczy być patriotą? Co to znaczy być obywatelem? | 22 |
|
k p-d |
a |
Wypracowanie klasowe | 23 | w-2 | |||
Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka a religia | 24 |
|
k/p p-d |
a |
Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka chrześcijańska | 25 |
|
k-d | a |
Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka buddyjska | 26 |
|
k-d | a |
Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka judaistyczna | 27 |
|
k-d | a |
Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka islamu | 28 |
|
k-d | a |
Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka niezależna | 29 |
|
k-d | a |
Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka „non violence,” etyka „solidarności” | 30 |
|
k-d | a |
Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka umowy społecznej | 31 |
|
k-d | a |
Wyjaśnianie prawdziwego znaczenia własnych zachowań oraz ich przyczyn
i konsekwencji. |
Burzenie muru dyskryminacji
Warsztaty na podstawie scenariusza z podręcznika Kulturowa tożsamość płci. Podręcznik dla trenerów. |
32 | - posługiwać się pojęciem dyskryminacji
- wymienić, charakteryzować różne rodzaje dyskryminacji - podjąć refleksję na temat działań jakie należy podjąć, by położyć kres zjawisku dyskryminacji |
k
p p-d |
a |
POBIERZ PLIK W FORMACIE .DOC