Klasy V-VI/gimnazjum/szkoły średnie
Wytłumacz na czym polega odpowiedzialne życie seksualne i jak powinno wyglądać.
Kładź nacisk na indywidualne decyzje w sprawie podejmowania współżycia i jak ważne znaczenia mają pierwsze kontakty seksualne, staraj się wyrobić w uczniach asertywność w sprawach podejmowania współżycia, tak, by to on sam, a nie grupa rówieśnicza czy partner/ka mogli o tym decydować. Staraj się obalać popularne mity.
Powiedz jakie ryzyko grozi osobom, które prowadzą niewłaściwe życie seksualne, przywołaj takie pojęcia jak choroby przenoszone droga płciową, zaburzenia seksualne.
Porozmawiaj na temat mitów krążących wśród rówieśników na ten temat , co może być ich źródłem?
Poruszcie zagadnienie sextingu, zastanówcie czym jest? Z czego wynika? Czy jest wpisany w kulturowe postrzeganie płci?
Wymień metody antykoncepcji, opowiedz o przemocy seksualnej i obal mity jej dotyczące. Daj kilka rad jak powinna zachować się jej ofiara.
Uświadom uczniom czym jest pornografia, zapytaj ich o cechy tego typu filmów/zdjęć, wspólnie zastanówcie się czym różni się od prawdziwego seksu.
Dla gimnazjum i szkół średnich:
Życie seksualne zgodnie z własnym rytmem biologicznym- opowiedz czym jest libido i dlaczego jest ważne, by słuchać własnych potrzeb, zaproponuj lekturę „Sztuki sypiania samej” Sophie Fontanel.
Linki:
http://www.ponton.org.pl/pl/poradnik/termin/choroby
http://www.ponton.org.pl/pl/poradnik/termin/przemoc-wykorzystywanie-seksualne-konflikty
http://www.ponton.org.pl/pl/strona/pornografia-fakty-i-mity
http://www.ponton.org.pl/pl/strona/mity-na-temat-seksu
http://www.ponton.org.pl/pl/strona/czy-juz-czas-na-pierwszy-raz
http://www.ponton.org.pl/pl/strona/seks-na-imprezie
Opracowała: Klaudia Rogowicz